ПАТ "ОБ'ЄДНАНА ГІРНІЧО-ХІМІЧНА КОМПАНІЯ" | Новини | Оновлення обладнання і технологій – перспектива 2018 року філії «ВГМК»

Оновлення обладнання і технологій – перспектива 2018 року філії «ВГМК»
Оновлення обладнання і технологій – перспектива 2018 року філії «ВГМК»

27.11.2017

Філії «ВГМК» затверджено план гірничих робіт на 2018 рік. Також на збагачувальному виробництві підприємства введено у роботу першу чергу гідротранспорту після її перенесення. Про виробничі перспективи, які відкривають перед комбінатом ці події, та про стратегії розвитку підприємства у наступному році розповідає директор філії «ВГМК» Андрій Сторчак.
 
22 листопада відбувся захист плану гірничих робіт комбінату на 2018 рік, який пройшов у Криворізькому гірничопромисловому управлінні головного управління Держпраці у Дніпропетровській області. План було захищено, показники затверджено. «Тепер  ми чітко розуміємо, як будемо працювати у наступному році», - прокоментував  Андрій Сторчак.
 
 – Як відрізнятимуться об'єми розкриву та видобутку у наступному році порівняно з поточним?
 
 – Згідно з затвердженим планом гірничих робіт на 2018 рік, видобуток буде трохи меншим, ніж у поточному році. Це спричинено підвищенням обсягів розкривних робіт. Ми не повністю виконали обсяги розкривних робіт у 2017 році, і тому нам доведеться надолужувати ці об'єми у наступному. Але зменшення видобувних робіт незначене – у межах 3–5% від плану цього року, і, якщо ми добре попрацюємо, то можливо зможемо перевиконати заплановане.
 
 – У кінці листопада завершено перенесення першої черги на дільниці «Північ». Які виробничі завдання це дозволить вирішити та який економічний ефект очікується?
 
– Кожен рік відповідно до плану гірничих робіт ми переносимо одну із черг гідротранспорту, щоб зберегти оптимальну відстань транспортування рудних пісків. 22–23 листопада, було завершено перенесення першої черги на дільниці «Північ». Це найбільший інфраструктурний проект цього року. Перенесення черги значно скоротило – приблизно на 800 м – дистанцію транспортування гірничої маси від забою до черги. Тиком чином, ми підвищили продуктивність роботи нашого автомобільного парку, що призводить до значної економії паливно-мастильних матеріалів, збільшили темпи наповнення черги, і, що найважливіше – забезпечили стабільність підвозу рудних пісків.
На сьогодні ми маємо певний дефіцит автосамоскидів, і чим менша відстань транспортування, тим вища ефективність використання транспорту.
 
Щодо економічного ефекту – згідно з нашими розрахунками, перенесення першої черги коштувало комбінату приблизно 4,7 млн грн, але експлуатація черги протягом двох років перевищить ці витрати у декілька разів. У будь-якому випадку, цей захід абсолютно економічно вигідний.
 
Андріє Сергійовичу, які Ви бачите перспективи розвитку підприємства у наступному році?
 
 – Ми маємо певні досягнення у розвитку підприємства. У 2017 році ми вклали  серйозні інвестиції в обладнання та техніку, щоб компенсувати той дефіцит, який ми мали, коли комбінат перейшов у державну власність. Всі пам’ятають, що колишній орендар залишив собі нове обладнання, особливо гірничу техніку, а старе - нам. Тому ми з самого початку свого існування мали значний дефіцит кар’єрного транспорту – БелАЗів, бульдозерів, скреперів. І тільки цього року ми змогли розпочати інвестування.
 
У цьому році ми придбали п’ять БелАЗів, бульдозер, допоміжну техніку, легковий автотранспорт. І у наступному році плануємо не знижувати цей темп, а, навіть, збільшити його. У нас дуже амбіційні плани – ми маємо придбати до десяти БелАЗів, три нових бульдозери, новий скрепер, крани, вантажопідйомні механізми та багато іншої техніки. Сподіваємося, що це нам вдасться, і ми, тим самим, ще більше стабілізуємо роботу підприємства.
 
Крім того, ми вже почали розробку нових проектів щодо подальшої експлуатації підприємства після того, як закінчаться основні рудні піски Сарматського ярусу. Ми ведемо переговори з кількома проектними інститутами щодо співпраці. І в наступному році ми почнемо цим серйозно займатися.
 
І, врешті решт, ми маємо великі сподівання, що у 2018 році, як і планувалося Кабінетом міністрів України, філія «ВГМК» і ПАТ «ОГХК» будуть приватизовані, і ми отримаємо повноцінного системного інвестора, який зможе реалізувати всі плани з переобладнання підприємства, тому що значні інвестиції у статусі державного підприємства отримати неможливо.
 
Відомо у всьому світі, що держава є найгіршим інвестором, і тому є багато прикладів у різних країнах. І щоб розвиватися надалі, а не тільки підтримувати поточний рівень, нам потрібен інвестор. Ми дуже сподіваємося, що у наступному році він прийде.